söndag 1 december 2013

Första advent

 Idag på morgonen satt jag och stickade klart stickasockorna mina. När de var helt klara åkte de på med detsamma. När jag satt och tittade på Ensam hemma 2 när den kom på tv, fortsatte jag med att laga julklappen. Jag får se om den hinner bli klar till jul, men det blir den nog bara jag tar mig tid till den.
 Nu hänger Nykaabi-stjärnan i fönstret, egentligen brukar jag lägga upp den på lilla jul som var igår. Men då jag hade varit på marknad och allt var jag för lat för att gå och hämta den i förrådet.
Nu har jag börjat längta riktigt till julen. Alla pepparkaksbak, dekorera rummet, lucia, bygga ihop ett pepparkakshus, ja allt som har med julen att göra. Bara 23 dagar kvar till julafton nu då, men på den tiden kommer jag hinna med mycket. Första ljuset i adventsljusstaken är tänt och det ljuset får vänta en vecka på en brinnande kompis. Nu ser jag fram emot kommande vecka väldigt mycket, fast kanske inte måndagen.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar