måndag 2 december 2013

Domen

Domen var kanske inte så rolig att höra, men jag hade redan börjat ana att det var så det var. Jag ringde nyss till en av fotobutikerna i stan för att fråga om de hade ett nytt batteri till min kamera. När de inte hade något kunde jag inte låta bli att fråga om de kunde vara fel på min kamera, då problemet kom så plötsligt. Jag hade ju inte sett någon försämring på batteriet tidigare. Sen jag hade laddat klart batteriet i fredags har jag haft ur det ut kameran när jag inta har fotat och nu har jag kunnat ta över hundra bilder och det visar att batteriet skulle vara fullt ännu. Så när jag sa hur det stod till, fick jag domen att det är kameran det är fel på. Något ligger på när jag har den avstängd, så det är därför batteriet är heltomt om det ligger i kameran i nån dag. Förstod jag det rätt skulle en reparation kosta 100€/h, vilket känns väldigt mycket. Eftersom jag vill ha en bättre kamera inom en snar framtid känns det lite onödigt också, så nu får jag leva med att ta ut batteriet varje gång jag har fotat klart. Det skall nog gå bra bara man får in vanan.
Så nu goda släkt och vänner, önskar jag mig en massa pengar till julklapp så jag kommer upp till de ca 1500€ jag behöver (till den kamera jag har tittat ut som min nästa kamera) lite snabbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar