torsdag 12 december 2013

Bakdag


Jag fick lust att börja baka här tidigare idag, så jag började med att prova slänga ihop en sats fröknäckebröd. Det blev nog riktigt bra, men eventuellt skulle det ha gått att ha den en liten kortare stund i ugnen och lite mera flingsalt ovanpå. Jag tror nog att jag kommer göra det flera gånger, då det är så lätt att göra och gott att sitta och knapra på. Sen har jag också gjort en morotskaka, som väntar på att få glasyr på sig och det får den fortsätta med tills någon kommit hem med philadelphiaost.

2 kommentarer:

  1. Hejsan! :) Studerar eller jobbar du något nu? eller vad sysslar du med om dagarna? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tänkt studera, men fick ingen studieplats så det blev att ta ett mellanår. Jag har hoppat in som vikarie på ett dagis några gånger under hösten när det har behövts. Men det har inte varit så stort behov av vikarier, så jag har nog varit hemma en hel del dagar. Det varierar lite från dag till dag vad jag gör här hemma, men oftast stickar, fotograferar, går igenom bilder, virkar eller bara gör något som jag tycker är kul och som jag kommer ha svårare att hinna med nästa år. :)

      Radera