torsdag 7 november 2013

Projekt på kommande

Jag har en lista på saker som jag vill sticka eller virka den närmaste tiden. När jag skall påbörja de olika projekten vet jag inte än. Något projekt kanske redan detta år och något om först 5-10 år.
Projekt 1 Pippivantar (Påbörjat)
Ungefär som de som jag stickade i början av hösten. Samma färger som sist, men denna gång skall jag använda nr 2½ på stickorna. När de är klara skall jag förhoppningsvis använda dem själv. Det första paret är ännu oanvända då passformen inte blev bra. Det nya paret skall jag börja med när julklappen blir klar, så stickorna blir lediga. Om de blir bra kanske det blir flera par i olika färgkombinationer.

Projekt 2 Syltasockor (Påbörjat)
Ett par syltasockor skulle vara fint att ha nu när det börjar bli kallt. Jag har redan köpt garn och har stickor till det så jag skulle fast kunna börja redan nu. Mörkgrå kommer de bli och lagom långa. (Ni får söka på google efter bild om ni inte vet hur syltasockor ser ut)

Projekt 3 Stickasockor (Klart)
Samma mönster som senast, men i annan färg. Jag använder stickasockor varje dag på vintern, så de blir fort nötta. Denna gång i ett flerfärgat garn eller med något mönster.

Projekt 4 Mössa
När jag började gymnasiet stickade jag en mössa åt mig i halvpatent, som jag har tyckt mycket om att använda. Jag stickade en åt lillasyster i julklapp till förra året och samtidigt som jag köpte garn till hennes så köpte jag garn till en mössa åt mig, så snart blir det dags att använda upp det garnet då.

Projekt 5 Pippimössa
Om jag får pippivantarna att bli till något skulle det ju passa bra med en matchande mössa. Om det blir en pippimössa får framtiden utvisa.

Projekt 6 Babytröja
Att påbörja min tredje babytröja är under behandling. Jag har redan köpt garn - vitt, beige och turkos. Det är mönstret som jag är inte säker på ännu, men någon form av sicksack mönster skall det vara.

Projekt 7 Filtar (En klar!)
Två filtar finns med på listan en sicksack-filt och en filt med mormorsränder. Har inte bestämt några färger ännu, men har inte heller så bråttom med det. Blir antagligen i bebisstorlek, då jag aldrig skulle orka virka en hel filt.

Här är några saker som jag har planerat att jag skall göra. Om allt blir genomfört vet jag inte ännu, men den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar