lördag 30 november 2013

Årets önskelista

Vad står på årets önskelista då?
- Muminmuggar (framför allt årets julmugg)
- Några böcker, den jag vill ha allra helst är "Året med Ernst" och tvåan är "Hits 2013". De två övriga böckerna är "Kärlekens sånger" och "A piece of cake".
- En Mariskooli, går med både en stor och en liten, men jag vill ha en grå.

På kamera önskelistan står många saker:
- En "Thule perspektiv messenger"-kameraryggsäck eller en "Lowepro photo hatchback AW 22L". Båda har ungefär samma egenskaper, men Thulen är lite dyrare. Thulen finns bara i en färg och Lowepron finns i tre, men jag vill ha en grå eller en blå. Det som är viktigaste med Lowepron är att det är den som är 22L och inte 16L.
- Ett nytt stativ står på önskelistan då det jag har är mammas och det är så ostabilt, då en del har gått sönder på det.
- Ett "Tamron AF 90/2,8 SP Di Macro 1:1 VC USD"  till min Canon, så att jag kan börja fota riktiga macrobilder.
- En Canon EOS 70D, men sannolikheten att jag får den till julklapp är nog så liten som 0,01% eller mindre (den kostar ju ändå nästa 1500€ med det objektivet jag vill ha). Men önska får man och denhär kameran är nog största drömmen just nu.
- En Canon EOS M skulle vara bra att ha som extra kamera, då det är en spegellös systemkamera och ungefär lika liten som en vanlig kompaktkamera. Den skulle följa med mig hela tiden, på resor, till kompisar, på kalas...

Har ni något på er, önskelista som jag har på min?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar