måndag 25 november 2013

Den senaste tiden

I torsdags lagade jag klart denna kottkrans, bilden är inte så bra men det kommer eventuellt nya bilder närmare jul när den kommit på rätt plats. Det är inte helt säkert var den kommer vara, men endera på matbordet eller i mitt rum på min byrå. Jag tycker det skulle vara fint att ha granris under den, men då vågar jag knappast ha ett riktigt ljus i mitten. Jag får se om jag köper ett LED-ljus att ha där eller om det blir utan granris.
Fredagen har ni redan hört om, så då är det lördagens tur nu. Den bestod av en begravning, olika aktiviteter i garaget och mys på kvällen med popcorn.
Igår var vi och åt mat till min brors. Han bjöd på forell och ugnsmos och forell, vilket var väldigt gott. Sen bjöd han på kaffe, bulla, tårta och blåbärspaj åt oss, fammo, mommo och moffa, då han fyller idag. Så GRATTIS till brorsan på födelsedagen!
Idag har jag haft på julmusik nästan hela dagen, nu när det är mindre än en månad till julafton. Dessutom har jag suttit och stickat på ett par stickasockor, som jag hittade i en av garnlådorna när jag tittade i dem i helgen. De är inte lika stora som mina sockor utan så att de passar ca en 2-åring, så det tar inte lika lång tid att sticka dem. En är redan klar och den andra håller jag på med hälen så den kanske blir klar idag. Jag har tittat igenom bilderna från onsdagsmorgonen idag så de kommer upp lite senare idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar