onsdag 30 juli 2014

Solnedgång och röda vinbär





Idag bjuder jag på lite bilder jag tog när vi var på väg hem från villan för exakt en månad sen. Jag såg hur fin bild det skulle kunna bli och bad pappa svänga in vid stenparken i Oravais. Och visst blev det underbara bilder.
Igår började jag städa rummet på dagen, men blev inte helt klar, så det borde jag snart ta tag i igen. På kvällen var jag till fammos för att hälsa på, för det var en tid sen jag var dit senast.
Idag har jag bara tagit det lungt. Jag hade tänkt åka till stan från morgonen för att köpa kullager till cykeln, men så startade inte bilen. Nu funderar jag på att gå ut och plocka lite röda vinbär tills andra bilen kommer hem och se om jag då åker till stan eller om det får bli en annan dag. Av de röda vinbären skall jag försöka baka något och se om de duger till något, för sådär annars tycker jag inte om dem. Återkommer om det sen om det visar sig vara gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar