söndag 20 juli 2014

Helgen - Kompishäng och bröllop


Ja, vad skall man säga? Här skall man börja skriva ett inlägg om helgen och så skall det envisas med att börja åska för hundrafemtielfte gången för den här veckan. Bara att stänga av datorn för att inte riskera den. Så nu får jag skriva på telefonen, för nu VILL jag ha upp ett inlägg på bloggen.
I fredags hade jag först en arbetsdag, som var riktigt trevlig. Sen på kvällen hade jag en super super kul kväll med kompisarna. Det var väldigt länge sen vi träffades alla i vårt lilla gäng. Dessutom hade några fyllt år så vi firade lite med tårta. Vi talade om allt möjligt och spelade lite spel. Väldigt roligt var det, så det borde vi göra om snart igen.
Igår var det dags för min äldsta kusin att gifta sig, så det blev att fixa lite frisyrer på systrarna. Bröllopet var riktigt fint och lite fler bilder skall ni få se när vädret är på min sida (inte alls nå många timmar jag har kunnat sitta vid datorn denna veckan). Riktigt roligt att träffa folk och se de roliga programmen.
Denna morgon vaknade jag först av alla när jag fick ordentligt "sinodrag" i benet. Och efter att ha varit upp och ätit lite salt och druckit vatten orkade jag inte gå tillbaka till sängen, så jag kröp ner i soffan framför TV en stund. Sen hann jag lägga in bilderna från bröllopet från ett minneskort på datorn före det började åska första gången idag. Till största delen har jag tagit det lugnt idag vilket behövdes.
Nästa vecka hoppas jag på åskfria dagar, så jag kan gå igenom bilderna från resan och bröllopet. Det är över en vecka sen vi kom hem från resan och jag har bara kunnat gå igenom de få bilderna som var från resan till Kilpisjärvi. Så tillsvidare får ni ha det bra, så skall många bilder komma upp så fort som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar