torsdag 17 juli 2014

Resdag 1 - Shopping och bilåkning

Vi (jag, mamma, pappa och lillasyster) startade på fredag morgon (7.4) och började köra uppåt i landet. Vi hade lite över 800 km att köra den dagen. I Uleåborg stannade vi för att jag skulle söka efter ett batteri till min kamera för att ha ett extra, så jag skulle ha batteri under den tre dagars långa vandringen. Ett batteri som jag sökt efter långe och skulle jag ha varit tillräckligt smart skulle jag ha tänkt ut långt före att jag behöver ett extra batteri och beställt på nätet.
Lunch blev det före vi körde vidare till Haparanda. (Om någon är intresserad över vad jag fyndade, får ni skriva en kommentar). 


Matpaus nr 2 tog vi vid Äijäkoski och tog en titt på forsen på samma gång.

Ganska sen på kvällen kom vi fram till stugan i Kilpisjärvi vi hade hyrt och gjorde oss i ordning för vandringen följande dag. Tur att vi hade packat rinkkorna nästan klara hemma för annars hade det blivit trångt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar