tisdag 15 juli 2014

Att plocka jordgubbar i ösregn

Bild ur arkivet
Ja, det är kanske något man inte föredrar att göra, men måste man så är det bara att gå runt i jordgubbslandet och söka mogna jordgubbar. Då kvittar det att regnet öser ner, fullkomligt spiller ner och man blir dyblöt med en gång. Känslan när vattnet börjar rinna innanför jackan är nog inte den skönaste. Det är ju lagom trevligt sen när man plockat färdigt alla jordgubbsbänkar och solen börjar skina. Men gott sen med glass och jordgubbar.
Bloggen har blivit lite lidande igår och tidigare idag på grund av åskoväder. Dessutom var jag i jobb så länge solen var framme idag, för sen jag kom hem har det bara regnat och åskat. Men så fort jag får tid skall jag gå igenom bilderna från resan och lägga upp några. Bilderna från första dagen har jag redan klara, men har inte hunnit tänka ut vad jag skall skriva. Det tar nog en bra stund innan jag gått igenom alla 2995 bilderna jag tog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar