måndag 28 juli 2014

Helgen - Soluppgång och hemmamys

 I fredags åkte mamma och pappa iväg till villan för att vara där till söndag. Jag stannade däremot hemma för att ta det så lugnt jag själv ville. Fredagen har jag redan berättat om när jag var på Jeppisdagan och såg på KAJ, men har du missat det går det att läsa HÄR. På lördag hade jag det väldigt varmt för det gick inte alls att vädra något på natten och på dagen var det varmare på utsidan än på insidan och då var det helt onödigt att vädra. Det är jobbigt att bo nära åkrar ibland. Nåja jag fick se till att dricka ordentligt med vatten och så hade jag en hel vattenmelon i kylskåpet.
 Till middag hade jag planerat att göra tortillas åt mig, så det var bara att gå ut i växthuset och plocka lite tomater och paprika. Och sen ta ett varv ut i trädgårdslandet för att dra upp lite sallad och en lök. Det blev en bra middag.
 På kvällen satte jag på en film och kröp upp i soffan med chipspåsen.
 Jag vaknade klockan fem och såg att solen höll på att gå upp, så jag tog min kamera i handen och gick ut och knäppte några bilder.


I söndags gjorde jag egentligen inget speciellt förutom att gå igenom en hel del bilder före telefonen ringde och mina kompisar undrade om de fick komma hit. Och nästan med det samma de kom började det åska och ha sig. Och vad det regnade, jag tror jag aldrig för har varit med om att det har spillt ner sådär hårt. När det slutat åska spelade vi först lite piano och sen gick vi ut. När de åkte hem gjorde jag ingenting tills mamma och pappa kom hem. En skön lugn helg vart det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar