söndag 11 maj 2014

Morsdag


Bild ur arkivet
Igår blev det en datorfri dag. Det blev ett varv till stan, lägga lister i broderns hus och ishockey tittande. På kvällen kom mina kompisar hit på födelsedagskaffe lite försenat (det har ju gått över en månad sedan jag fyllde år). Trevligt hade vi det iallafall. När det åkte hem tittade jag på poängutdelningen i Eurovisionen. Så jag kom aldrig så långt som att tryck på på-knappen på datorn.
Idag på morsdag har vi firat mamma. Dessutom har vi firat fammo och mommo. När vi var på väg hem från mommo och moffas såg jag mitt i allt en älg som stod i diket vid vägkanten, så då hoppade hjärtat till för ett litet ögonblick. Men som tur gick det bra då jag hann se den i tid och pappa hann sakta ner farten. När vi körde förbi den såg vi dessutom att det stod en till inne i buskarna och gömde sig.
Nu skall jag inte göra så mycket mera ikväll utan ta det mest lugnt. Så jag får se vad jag hittar på.
Hoppas alla mammor har haft en bra morsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar