lördag 24 maj 2014

Leva livet



Tog några dagars paus från bloggen. Det har varit två dagar med mycket program och skön sommarvärme där ute. I torsdags gjorde jag egentligen inte så mycket på dagen. Jag städade rummet lite men det märks inte för jag försökte laga så det ryms lite mera i skåpen, så jag blev inte riktigt klar vilket resulterar i ett rum som ser ut som ett bombnedslag (jag har ju något att göra då om det kommer åska imorgon som de lovat). Sen hjälpte jag systern som skulle ha kalas åt sina vänner. Det var varmt hela dagen, så när klockan var sju på kvällen och temperaturen låg fortfarande på 25 grader satte jag mig på cykel och cyklade iväg på en 20 kilometers runda. Sen tittade jag på ishockey resten av kvällen.
Igår var jag och jobbade och var ute flera timmar i värmen. Efter jobbet var jag till stan och köpte växelvajrar till cykeln. När jag kom hem tog jag det lugnt och njöt av vädret. Gick runt med kameran ett varv och höll på med en del saker. Tiden gick fort och jag kom mig inte till att blogga.
Idag har jag också tagit det mest lugnt och njutit av vädret. Jag vädrade kameran idag igen och har nog en del bilder som kommer komma upp på bloggen så småningom. De har ju lovat kallare väder tills nästa vecka så då kanske det blir lite flera timmar vid datorn än det blivit de senaste dagarna. Men det finns inget bättre än att gå barfota på gräset och ibland bara ligga på gräsmattan och titta upp på den blåa himlen. Idag blev det också ett snabbt varv till stan för att framförallt köpa vattenmelon och vindruvor, för det är nog det bästa man kan äta en sån här dag och speciellt frysta vindruvor. Huvudpunkten idag var nog ishockeymatchen som Finland vann och tog dem till final.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar