måndag 19 maj 2014

Morgonpromenad i sommarvärmen

Det är varmt nu, + 28 grader i skuggan och jag sitter inne i huset. Men jag återhämtar mig lite efter värmen bara. När jag steg upp denna morgon åt jag två frukter och sen satte jag på mig träningskläderna. Jag tycker jag var ganska duktig för jag gick nästan 6km i värmen (när jag for var det +20 i skuggan och lite moln, men jag glömde titta vad det var när jag kom hem för det hade säkert blivit varmare då). När jag hade kylt ner mig en stund tog jag nästa värmechock i växthuset för att vattna blommorna. Där vet jag inte vad den exakta temperaturen var, för termometern går bara till 50 grader och det var över det strecket.
Tror jag skall gå ut och ta bort vinterringarna från cykeln nu så jag skulle kunna börja använda den igen. Jag har inte använt min cykel på ett år åtminstone och tycker det skulle kunna börja vara kul att cykla igen. Man tröttnar lite på att göra det när man cyklat till skolan i 12 år. Men den senaste tiden har jag varit sugen på att ta fram cykel och cykla iväg flera kilometer någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar