tisdag 20 maj 2014

Cykelservice





Det blev både cykelservice igår och idag. igår hann jag bara byta till sommardäck före det var matdags och ishockeyn kom på tv. Sen började det åska så jag varken kunde göra något åt cykeln eller titta färdigt ishockeyn. Det fortsatte åska resten av kvällen, så jag började sortera ur skåpen i mitt rum.
Idag på förmiddag fortsatte jag med att tvätta upp cykeln, för efter att den ståt halvt under tak i ett år var den lite grön på vissa ställen. Det blev inte en superstor rengöring för lösningsmedlet var slut, men fairy funkar det med helt bra också. Den blev lite renare iallafall. Lite måste fixat ännu, som en ny växelvajer så jag har 21 växlar istället för 3 och ett nytt kullager till styret för det som är i där nu har vi redan en gång limmat ihop med vaselin. MEN sen skall jag cykla iväg nån stans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar