söndag 18 maj 2014

Ett år sen en minnesvärd dag + ett tips

 Det här inlägget tänkte jag skriva redan igår, men hann inte p.g.a allt annat jag hade för mig. Så igår var det ett år sen jag fick reda på att jag hade blivit student och den dagen kommer jag inte glömma i första taget. På morgonen var jag nervös för att få reda på resultatet i studentskrivningarna. Jag funderade nog nån gång om jag hade fått för lite poäng i något ämne så att jag inte blev student. Jag klädde på mig och satte mig i bilen i vanlig ordning. När jag kom till skolan började jag fundera varför jag hade så varmt, jag hade ju lagt på mig mjukisbyxor, abitröjan och jackan, som jag hade använt största delen i början på maj. Men lika som i år kom årets första värmebölja 17 maj. Och när jag kom ner i lärarrummet fick jag veta att jag blivit student.
Så nu ett tips för de som fick veta i fredags att de blivit studenter i år och har tänkt att ha cupcakes på festen, så kan det vara skönt att laga minicupcakes. Det hade jag och de räckte nästan med en plåt. Dessutom är det inte så många som orkar en hel cupcake när de åker från kalas till kalas. Och om gästerna vill ha en till så skadar det inte så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar