torsdag 30 januari 2014

Vad gör jag egentligen?

Som ni kanske har listat ut redan så går jag inte i skola och har inte ett heltidsarbete, utan endast vikariejobb. Så vad gör jag egentligen när jag är hemma en hel dag?
  •  Den senaste tiden har jag virkat väldigt mycket, men det är nästan oftare jag sitter och stickar. 
  • Spelar piano, både det låtar jag kan utantill och några som jag vill lära mig.
  • Tittar i gamla fototidningar och inredningstidningar.
  • Planerar mitt liv, hittills går det inte enligt planerna. 
  • Löser korsord. Ja, ni läste rätt, det är ju kul att lösa korsord (speciellt då man kan mycket).
  • När man får tråkigt börjar man städa, men någon sådan dag har inte kommit på länge. Så snart borde jag ta en sådan dag ändå, för här behövs ordning i skåpen och lådorna.
  • Lyssna på musik i flera timmar på så hög volym jag vill, ingen är ju hemma och bryr sig.
  • Har jag riktigt lata dagar ligger jag framför tv:n hela dagen, men någon sån dag har jag inte heller haft på några månader.
  • Springer ut med kameran när jag ser vad som skulle bli fint på bild. 
  • Ibland kan jag få något infall och komma mig för att baka något.
  • Eldar i pannan och spisar för att hålla värme i husen.
  • MEN mest av allt sitter jag vid datorn och gör en massa saker. Bland annat tittar på en massa saker, söker efter fotoinspiration, går igenom bilder, lagar fotoböcker och mycket mer.
Ja, det är ungefär det här jag håller med de dagar jag inte jobbar. Säkert glömde jag bort något, men det blev nog ändå en väldigt lång lista. Så nu förstår ni kanske varför jag inte skriver varje dag vad jag har gjort.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag hoppar in på olika dagis då det behövs och så har jag hoppat in som städerska en gång. :)

      Radera