måndag 22 juli 2013

Helgen i Pargas

 Jag och mamma startade på fredagsmorgonen mot Pargas. Pappa och lillasyster hade startat tidigare på morgonen med tåg till Hesa då lillasyster skulle tävla i slägga och kula. Efter sex timmar i bilen var vi framme hos mosters och började firandet med en gång. Vi började med grillad mat och tog senare på kvällen kaffe och tårta m.m. Vi hade lite lekar på kvällen där jag vann en.

 På lördag åkte nästan hälften av de som var på kalas på fredag hem. Vi var ett varv till en inredningsbutik där jag köpte en lampa, som jag kanske visar sen när jag har städat och ändrat om lite i mitt rum. Sen var vi ett varv till stranden, men det var så kallt när det blåste så mycket så det var bara kusinen och yngsta mostern som vågade sig i. Sen blev det spelat något spel och lite annat.





På söndag hade vi planerat att starta hemåt ganska fort, men före det så var vi och spelade lite frisbeegolf. Sen var det bara att sitta i bilen i några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar