fredag 26 juli 2013

Bildlös

Jag börjar bli utan bilder att lägga upp på bloggen nu då jag inte har fotat något ordentlig på några dagar. I början av veckan blåste det så mycket att jag inte ville gå ut och så visste jag inte vad jag skulle fota isåfall. Och i onsdags och igår har jag inte hunnit.
På onsdag vaknade jag väldigt sent och började med att sitta vid datorn. Jag hann sitta en liten stund tills Emilia ringde och undra om jag skulle komma till stan och eftersom jag ändå skulle dit nångång under dagen så for jag då. Sen på kvällen var jag till en villa.
Igår började jag med att städa som jag inte hann med på onsdag och då hade klädhögen på golvet vuxit till ett berg. Nu är iallafall häften i tvättkorgen och hälften i skåpet på sin rätta plats. På kvällen var Emilia, Sofia och Jenny hit. Vi åt tortillas och chokladkaka och däremellan pratade vi om allt mellan himmel och jord. Och med tre stycken som spelar piano i huset så går pianot varmt, då det smittar av sig. Men nu har jag kommit fram till en massa olika låtar som jag vill lära mig spela på piano. Bland annat skall jag lära mig Stormskärs Maja fast på den tänker jag fuska lite och hoppa över lite noter, annars får jag så kramp i högra armen. Det är ganska svårt att spela den när man har så små händer och den innehåller så många oktaver.
Okej nu är det slutpratat och för den som kom till slutet, ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar