onsdag 9 april 2014

Tårtbakning och babyvantar


Fick stiga upp tidigt idag och sjunga åt pappa, men jag gick ganska fort tillbaka till sängen sen. Jag låg och vilade mig en stund före jag började laga två tårtor. Det blev två gräddtårtor idag, men ingen hamnade på bild för den finare glömde jag att fota före den blev uppäten. Hemska saker hur det kan börja se ut i köket efter att ha lagat två tårtor. En sak är säkert och det är när jag bygger mig ett eget hus skall köket vara stort och ha stora arbetsytor, så man har rum att baka en tårta utan att det blir trångt mellan allt.
När båda tårtorna var klara började jag sticka andra vanten, för den första blev klar i går kväll. Resåren stickade jag klart så länge jag väntade på att bilderna till detta inlägg skulle laddas upp, så nu är det bara det jobbigaste men roligaste kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar