måndag 28 april 2014

En solig helg i huvudstaden










Hej på er! Anledningen till att det inte kom upp några inlägg i helgen var för att på fredag eftermiddag satte vi oss i bilen och åkte ner till Helsingfors. Min storasyster ska flytta så vi skulle hämta lite möbler. Vi kom fram sent på kvällen, så "nukkumatti" kom ganska snabbt.
På lördag steg vi upp ganska tidigt för att åka och shoppa halva dagen. Vi skippade att åka in till stan, för det går nog lika bra att slösa pengar i Vanda. När vi kom hem märkte jag att 9 av 10 saker är samma färg som de flesta andra klädesplagg jag har, nämligen mörkblå, svart eller vit. Några stora fynd gjorde jag, för det är inte varje dag man sparar ca 200€. När vi hade fått nog av shoppingen spenderades resten av dagen med att tömma ur syrrans lägenhet.
I går, söndag, packade vi bilen och släpvagnen och sen började vi åka hemåt. Men först gick jag ett litet varv med kameran. Det var soligt och varmt, så pass att det gick att gå med bara en t-paita. Och det började bli väldigt grönt på buskar träden och på en del ställen var gräsmattan så lång att den var redo att klippas. Termometern visade en tur +21 och det kallar jag nästan för sommarvärme. Men nog var det skönt att komma hem. Landet i mitt hjärta <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar