måndag 21 april 2014

Min påsk - Påsklördag

I lördags var vi vid mommo och moffas stora delar av dagen. Vi började med att fylla magarna med kaffe och bulla. Sen körde vi igång det stora påsk racet. Det gick ut på olika lagtävlingar och för varje tävling drogs nya lag, så i slutet var det bara en vinnare. Det hela slutade med en skattjakt i skogen.
Vi träffade på denna hemska spindeln, som vi retade upp med att hoppa igenom nätet. Till slut kom vi fram till skatten. Men den var låst...

... och nycklarna hade tydligen fallit ner i en hink med havre och en med "grodslem". Bara att gräva efter och testa om nycklarna passade. De två yngsta kusinerna tyckte nog det var roligt och spännande.


Äntligen fick vi upp skattkistan och den var full av påskgodis i alla varianter. Det var bara att ta med den in för då blev det dags för middag. Det som var uppdukat på bordet var pulled pork, pulled beef, pitabröd, tortillas, musslor och alla tillbehör. Det var första gången jag smakade musslor och de var nog helt goda. Efter att vi var mätta och belåtna blev det ihop räkning av poängen från påsk racet. Jag vann igen (jag vann också en tävling som vi hade med släkten i somras när vi firade min moster) och fick därför välja vad jag ville ha ur kistan först.



Mamma och pappa bestämde sig för att gå på en promenad före vi skulle fara hem, så då gick jag iväg med mommo och moffa, mina mostrar och kusiner till påskbrasan vi bystugan. Kusinerna for ett varv på ponnyridningen och sen stod vi och tittade på brasan tills vi for hem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar