torsdag 24 oktober 2013

Slutet av hösten?



Är det någon annan som väntar på snö? För min del skulle det gärna få komma några cm snö, som gör det lite ljusare där ute. På tisdagskvällen började snöa, en riktig snöstorm med drivor och allt. Det kom säkert över 5 cm, men på onsdags morgonen var allt bara slask. Vägarna var hala och blöta. Sådana dagar tycker jag inte alls om. Det jag vill är att när snön kommer, stannar den som snö. Det positiva med allt regn som kom igår var att allt slask försvann.
Idag var det igen lite halvgrått och regn, men jag kom mig ut för att tvätta sommarringarna. Sen ville mamma att jag skulle tvätta hennes kedja på cykeln, för att den var och är fortfarande lite kladdig. Eftersom det inte är någon ide att bara tvätta av kedjan när alla kugghjul är fulla av olja, grus, m.m. så det slutade med att jag gnuggade allt med tandborste och några andra borstar (det behövdes också en skruvmejsel till att skrapa bort den mesta smutsen). Resten får hon tvätta själv, för jag har nog allt fått tvätta min egen cykel själv. Annars då, har jag inte gjort något speciellt i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar