torsdag 24 oktober 2013

2 månader

Idag är det 2 månader, alltså 60 dagar till julafton. Jag har redan börjat planera vad jag skall ge i julklappar åt en del personer. Mitt rum kommer dekoreras med det jag brukar dekorera med, med det viktigaste i fönstret: Nykaabistjärnan. Skall försöka få in lite växter i rummet också, som nån minigran i en vas och nån julblomma. Nykaabistjärnan kommer upp till lilla jul och resten först närmare jul. Jag har tittat igenom några gamla jul inredningstidningar för att få lite inspiration, dessutom den nya som kom i postlådan igår. Jag kommer antagligen baka några goda, juliga cupcakes. För att inte tala om alla pepparkakor och pepparkaksdeg. Och sen all julmust och julskinka. Förstår ni hur mycket jag vänta på julen? Kanske det blir ännu mera självklart när jag erkänner att jag började spela julsånger på piano i september.
Imorgon skall jag städa rummet och bara det är lite ljusare där ute så att det inte är så mörkt i rummet mitt, så tänkte jag vissa lite detaljer från mitt rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar