lördag 26 oktober 2013

Mitt rum

I mitt rum har jag en fondvägg med blommor på och de två andra väggarna har enfärgade tapeter. På sista väggen är det fem skåp, som är förvaring för kläder och mycket saker. Sängtäckets och mattans färg blev valt efter tapeten, dessutom hade jag bruna gardiner först. Nu hänger ett par vita gardiner med blommor på i fönstret för att göra det ljusare i rummet. 
 På en av mina byråer finns min spargris och en tavelram med motiv från ett av mina absoluta favoritställen, Åland. Ljuslyktan vann jag i en frågesport på mosters 40-årskalas.
 På min andra byrå finns min huslyckta, två tavelramar och min älskade lampa som jag köpte i somras.
 Det "nyaste" i mitt rum är en gammal Hartwall låda, som fick flytta från garaget till mitt rum. Den är tänkt för att lägga garnnystan i istället för att ha de att ligga på skrivbordet.
 Dessa hyllor tycker jag inte om så mycket då de är hemska att torka damm av (de blir elektriska så dammet åker ner på kanterna och när man torkar kanterna åker det upp på hyllan igen och så får man hålla på). Därför försöker jag hålla så lite som möjligt på dem. Tilda-ängeln, som syns lite dåligt, har jag sytt själv.
 På hyllan över sängen ryms väldigt mycket. I lådorna finns dvd-filmer, cd-skivor, instruktionsböcker och andra saker som hör till olika teknikgrejer. Alla mina böcker ryms väldigt bra som ni ser, likaså tidningar och fotoalbum.
Sådär ser det ut just nu i mitt rum och det kommer bli kul att se hur det ser ut om en tid, då jag tycker om att ändra om i mitt rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar