söndag 13 januari 2013

Året 2012 - del 2

MAJ 2012
Åt munkar och drack mjöd. Var till villan och tog en del landskapsbilder där. Köpte mitt Canon ef-s 55-250mm objektiv och testade det en hel del. Var till Åbo med tvåorna på studieresa. Fortsatte efter studieresan en resa med familjen till Åland för att hälsa på kusinerna. Fotade mycket på Åland, bl.a fåren och Pommern. Jag var till Staffetkarnevalen för att springa i flickornas masstaffet. Och så var jag ju en del med kompisarna.

JUNI 2012
Vi fick SOMMARLOV!! Hade roligt med vännerna. Tog årets första dopp. Fick besök av kusinerna, som för övrigt är världens gulligaste. Var till villan några gånger. Tog två av sommarens favoritbilder. Och så var vi på resa till Hemavan, men mera om det kommer i ett annat inlägg.

JULI 2012
Jag fota och arbetade. Var med kompisarna och hade super roligt och trevligt. Men bäst kommer jag nog kanske ihåg hur rädd jag var den natten när mamma och pappa var bortrest och det kom ett väldigt kraftigt åskväder över vårt hus och det var flera gånger som det blickade och smällde till på samma gång.

AUGUSTI 2012
Augusti blev årets sorgligaste månad när faffa somnade in den 1 augusti, 80 år och 7 månader gammal. Så sista veckorna av sommarlovet bestod av förberedelser inför begravningen. Vi gjorde alla blomdekorationer själva. Faffas begravning var den 11 augusti, en sorglig men fin dag. Dagen efter var vi till kyrkan på gudstjänst, när det läste upp faffas namn och efteråt var vi till graven för att se alla blommor. Samma dag var vi till Lostein i Purmo med kusinerna. Jag hade helt sluta ben efter att ha trappat upp och ner för alla trappstegen.
Före sommarlovet hann ta slut var jag till villan med några vänner. Vi hade det super roligt och mysigt. På vägen hem var vi till Vasa för att shoppa och det var då jag köpte mitt Canon ef 50mm objektiv.
Skolan börja och jag hann bara vara i skolan tre dagar före jag var sjuk och fick stanna hemma, fast jag inte ville. Sen så var det villaavslutning, som vi firade vid villan. Och så måsta man börja läsa flitigt på studenten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar