lördag 21 juni 2014

MIDSOMMAR




 På torsdagskvällen firade vi mommo som snart fyller år. Det är bäst att passa på när stora delar av släkten är hemma. Det är väldigt ofta som många inte kan fira henne, när hon fyller mitt i sommaren. Det är alltid roligt att spendera en kväll med släkten, dock blev jag hel slut när vi ätit paj. Sparkade lite fotboll också med kusin vitamin. Trevligt!

 På midsommarafton grillade vi och åt första potatisarna ur vårt trädgårdsland. Nypotatisen är nog den bästa potatisen som finns, dessutom är det bara under en kort period som potatisen går att kalla nypäärona. Det blev en hel del städande då lillasysterns konfirmation närmar sig. På kvällen sjönk jag så lågt att jag lämnade hemma och tittade på fotboll och åt popcorn. Nog skulle man ha kunnat hitta på något men efter min ordentliga förkylning (som jag hade före, under tiden jag var på Åland och ännu lite när jag kom hem) och tre dagar i jobb var det skönt att stanna hemma.

Idag spenderades stora delar av dagen vid en släktings villa och det var väldigt trevligt. Vi fick väldigt god mat och sötsaker. Två kub matcher mellan pojkarna och flickorna, som ställningen slutade oavgjort. Och ikväll har vi ställt lite inför morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar