söndag 22 september 2013

Kvällens största besvikelse

Telefonbild
När klockan var halv 7 kom jag på att jag snart behövde köra iväg till stan med lillasyster, då hon skulle på scout. Först behövde jag bara ringa ett samtal och sen ställa mig i ordning. Eftersom hon bara skulle vara borta i en timme så det var helt onödigt att åka hem emellan. Så jag lag kameran i kameraväskan och tog resten nödvändiga grejer. När jag hade släppt av systern, parkerat bilen vid kyrkan och tog fram kameran för att börja fota, så står det inget kort på skärmen. Kameran kom med, men inte minneskortet. Gissa om man blir besviken. Och paniken som kommer då man inser att minneskortet lämnade där hemma (jag hade ju tagit ut det då jag lag in bilder på datorn som jag tog tidigare idag) och man hoppas för fulla muggar att man har ett extra i väskan, är fruktansvärt. Det är ju inte det att jag inte har några andra, jag har ju faktiskt ett 2gb, 4 st 8gb och 2 st 16gb. Det är bara det att de flesta är fulla och jag inte har hunnit radera bilder från dem (el. mera tagit mig tid till att göra det). Ni kan nog säkert lista ut vad jag skall göra nu, för hädan efter kommer jag ha minst två extra minneskort i kameraväskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar