söndag 8 september 2013

Att bli färdig med allt man börjar med

Nu blir det så att jag får köra igång en utmaning, som går ut på att jag skall slutföra alla saker jag håller på att virka eller sticka. Hur länge det kommer ta vet jag inte, men före jul skulle ju sitta fint. Sen kan det hända att ni får se slutresultatet. 
 Projekt 1
En mormorsrutefilt som kommer ta längst tid har jag på känn. Har haft det mera som vid sidan av projekt. Borde fästa trådar på de 20 rutorna jag har. Sen är det bara att virka 50 rutor till.
 Projekt 2
Ett par knästrumpor, som jag började på i högstadie. Dessa tror jag att blir första eller andra projektet att få klart. De passar ju bäst på hösten och vintern, dessutom är det bara en halv strumpa kvar.
 Projekt 3
En babykofta med fårmönster. Skall bli klar så småningom, att sticka är det bara lite kvar på ärmarna och några kanter kvar. Sen är det bara att fästa trådar och sy ihop koftan.
 Projekt 4 (Klart)
Denna babymössa är nog det som är mest klart utav alla mina projekt. Det är bara en kanal som skall stickas nere i mössan för att trä ett band igenom. Dessutom är mössan ett sånt projekt, som jag har börjat med när jag haft tråkigt och inte haft något annat för mig.
 Projekt 5
En mössa åt mig själv eller någon annan med lagom stort huvud. På mössan skall det virkas några varv till.
 Projekt 6
En babymössa, som jag behöver hitta rätt stickor till då jag har för mig att den stickan som är där nu kom dit i samband med att jag behövde stickorna till något annat.
Projekt 7 (Klart)
Ett par stickasockor åt mig själv. Får bli ett av de första uppdragen, då det börjar bli smått kallt om fötterna.

Och om ni tror att detta var allt, så tror ni fel. En del har jag kanske glömt, men jag vet att jag inte har med en påbörjad ugglemössa. Jag tror ni får önska mig lycka till om jag skall klara av allt detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar