torsdag 8 augusti 2013

Pallas - dag 2

Dag 2 gick vi en vandring upp till taivaskero el. himmelriket, där de tände en extra os-eld till os i Helsingfors 1952. Första biten gick det väldigt brant uppåt, men det gick ändå väldigt lätt första biten då det var en bra upplagad bred stig. Ju högre upp vi kom ju mer började blåsa. När vi var nästan uppe på toppen blåste det så hårt att man nästan blåste iväg.
På vägen ner kan man säga att jag hade lite änglavakt. Det var väldigt stenigt och blåsigt. Jag föll ner på knät när en sten rasade neråt när jag steg på den. Om jag skulle ha haft otur just då skulle jag ha kunnat skada mig mycket mer än att få ett litet blåmärke på knät och jag skulle ha kunnat få en söndrig kamera och objektiv.
Vi kokade ris och stekte lite kebabpinnar bredvid en fors. Jag trodde först att riset inte skulle bli så gott för de såg helt ihålligt ut när det var okokt. Men maten och den varma chokladen var nog väldigt gott.
När vi kom tillbaka till hotellet tittade vi in naturrummet de hade på området. Sen tog vi det nog bara lugnt, spelade lite kort och tittade på tvn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar