söndag 3 mars 2013

"Sportlovet"






Canon EOS 500D + olika objektiv

Förra fredagen åkte vi i väg till Pargas för att träffa våra kusiner. Vi kom fram ganska sent på kvällen så vi hann inte se mycket mer än hinderbanan i Gladiatorerna. På lördag skidade vi till Tjuven som är en liten öde ö utanför Pargas. Det var mulet och blåsigt, vi hade motvind hela vägen ut. Vi grillade korv och lekte lite före vi skidade tillbaka. På kvällen gick jag och lillasyster till en lekpark med kusinerna för att åka pulka. Och sen blev det chips och melodifestivalen.
På söndag var det väldigt fint väder, så vi åkte till golfbanan för att skida och åka pulka. För min del blev det inte så mycket åkande i pulkabaken och skidspåret, eftersom jag tröttnade efter en kilometer när det började värka i fötterna och axlarna. Så då började jag fota istället. Det var lite onödigt soligt, för det var omöjligt att se på skärmen om man hade rätt inställningar så bilden inte blev för ljus eller mörk, men jag lyckades ändå ganska bra. På eftermiddagen gick vi en andra gång ut till ön Tjuven, där vi tog mellanmål, och fortsatte ända ut tills den plogade vägen tog slut.
På måndag började vi med shopping i Åbo och fortsatte senare vid Mylly. Det blev en del nya grejer som bl.a två tröjor, ett par svarta byxor och bäst av allt hårskruvar (som jag kan berätta mer om senare om någon är intresserad). Vi gick också ett varv vid Hong Kong och budget sport, den sistnämnda är det farligt att gå in i för det är väldigt ovanligt att man kommer därifrån tomhänt. Sen körde vi de ca 150 km på motorvägen till Helsingfors, där vi fortsatte shoppingen i Finlands näst största Prisma.
På tisdag fick jag ta tag i läsningen inför studentskrivningarna efter att jag haft paus i några dagar, så länge gick mamma och pappa på promenad bland ko-skit och halm. När de kom tillbaka fortsatte vi tömma plånboken vid Ikea och Jumbo i Vanda, så nu är det knäckebröd och vatten som gäller en tid framöver. På kvällen fick jag hjälp av "mattegenierna" i Vik med matematiken inför studentskrivningarna. På onsdag gick vi ett varv vid Heureka före vi åkte hem i slaskvädret. En fin lite miniresa blev det och det är bara 24 dagar tills vi åker iväg på nästa resa.
Sen vi kom hem har jag inte gjort så mycket annat än att läsa, läsa och läsa...

Ha det bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar