torsdag 25 december 2014

Min julafton








 Det blev en väldigt lugn julafton i år då varken mommo och moffa eller fammo var till oss. Men den blev ändå bra. Vi började med julbön i kyrkan och därefter gick vi till mosters för att ge lite julklappar. Sen gjorde vi i ordning julmaten och dukade bordet. Maten var lika god som vanligt. Mätta och belåtna bänkade vi oss framför Kalle Anka och några i familjen tog en tupplur. Vi spelade spel i väntan på tomten. När paketen var under granen såg de inte ut att vara så många, men när de låg i högar på golvet var det nog en hel del ändå. Jag fick ganska mycket vad jag önskat mig och är nöjd med det jag fick. En av julklapparna har jag använt ganska mycket sen igår kväll. Kan ni gissa vad? Jag tror jag har nämnt det tidigare i år.

2 kommentarer: